014

Ongevraagde reclame-mails.
Wat moet ik met die troep ?
Niet te geloven wat er allemaal in de mailbox komt.
Van alles van reizen tot prijzen.
U heeft een dagje sauna Zo blijft het doorgaan, mail na mail.
Wanneer je dan klikt op de bottum ben je het haasje.
U bent geselecteerd voor de prijs.
Leuk ,oh wacht even ,maar………je hebt die prijs nog niet.
Natuurlijk eerst de gegevens doorgeven, oh nee , niet doen.
Zo blijft het doorgaan mail na mail.
Inmiddels weet ze dat ongevraagde mails spam is.

Na enkele jaren computeren is ze gezwicht voor een advertentie onder aan de chat-contacten, u kunt een i pad winnen.
voor één keertje zwichtte ze en klikte.
Z e kreeg een schermpje met de vraag haar E-mailadres in te vullen ,tevens haar geboortedatum, dat was het.
Het E-mailadres zoud iedereen ook zo wel kunnen vinden ,dacht ze nog in haar onwetendheid en vulde het in.
Vanaf dat moment kwamen er méér mails binnen dan ze wilde.
Ze vroeg zich af wat dit nu voor vreemde manieren waren .
Moeten mensen op deze wijze gehersenspoeld worden?

Haha, kijk nou toch, niet te geloven , er staat u heeft een Geldbedrag gewonnen.
Wilt u weten hoeveel? Het is een groot bedrag.
Nee ze zal niet aanklikken ,alleen haar gedachten nemen een vlucht.
Ze ziet een blauwe vlieger ,hoog in de lucht .
Een vlieger met een boodschap voor alle mensen die het in ons land erg moeilijk hebben, ouders gehandicapten, ouderen enz…
Ze volgt de vlieger ,die  feilloos alle belangrijke zaken registreert en aan haar doorseint.
Moe geworden door alles wat er op haar afkomt ,sukkelt ze weg ,droomt  verder dat ze als millionaire toch heel wat leed zal kunnen verzachten.

Het gerinkel van de telefoon wekt haar.
Een ogenblik stilte , dan…Pats ,boem ,zonder één woord knalt ze de hoorn op de haak.
Ze heeft het nu echt wel gehad.
Callcenter, een té lief stemmetje ,wat ze al vaker heeft gehoord, vraagt of ze met mevrouw……….. spreekt.
Meestal neemt ze nog het fatsoen om te zeggen: nee geen belangstelling, goede morgen,middag of avond ,naargelang er wordt gebeld.
Sinds ze weet dat er ook door die bureau’s misbruik kan worden gemaakt van het vertrouwen van de consumenten is het genoeg .

Ze kent nu eindelijk de waarheid .
Je wordt belazerd waar je bijstaat .
Het ergste is nog ,je weet het ,maar wilt het niet geloven en laat het gebeuren .
Wie is er nu dom?
Is het wel domheid om te vertrouwen en te proberen te blijven geloven ?
Goedgelovigheid zou ze het liever willen noemen.
Ze zal toch veel meer alert moeten zijn in sommige opzichten.
Ze wist al dat ,wanneer je geen reclames in de brievenbus wilt hebben, je dan de nee- sticker kunt plakken .
Nu weet ze ook ,dat ze alle reclame die ze niet in de mailbox wil ,kan tegenhouden met een goede filter.


Posted in Weblog by with no comments yet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *